Publikationen
Kirchmair, L., Paulo, N.:
»Taking ethics seriously in AV trajectory planning algorithms«, Nature Machine Intelligence (2023), DOI 10.1038/s42256-023-00706-5
Paulo, N.:
»The Trolley Problem in the Ethics of Autonomous Vehicles«, Philosophical Quarterly (2023), DOI 10.1093/pq/pqad051
Kirchmair, L.:
»How To Regulate Moral Emergencies Involving Self-Driving Cars: On The German Act On Autonomous Driving 2021, The Trolley Problem and the Search for a Role Model for a Europe-Wide Regulation«, German Law Journal (im Erscheinen)
Kirchmair, L.:
»Autonomous Vehicles« & »Autonomous Vehicles: Crashes«, In M.N.S. Sellers/Stephan Kirste (Hrsg.), Encyclopedia of the Philosophy of Law and Social Philosophy (Springer 2023)
Kirchmair, L.:
»Artikel 2 EMRK und die Notwendigkeit moralische Notfälle selbstfahrender Autos (europaweit) zu regulieren«, Journal Für Rechtspolitik 30 (2022), S. 50 – 62
Paulo, N., Kirchmaier, L., Möck, L.:
»The Use and Abuse of Moral Preferences in the Ethics of Self-Driving Cars«, in: F. Aguiar, A. Gaitán & H. Viciana (Hrsg.), Experiments in Moral and Political Philosophy, Routledge (2023)
Kirchmaier, L., Krempelmeier, S.:
»Mit Auto-Autos gegen die Klimakrise?: Warum bei der Regulierung autonomer Fahrzeuge Nachhaltigkeitsüberlegungen eine Rolle spielen sollten«, VerfBlog, 2021/12/09, https://verfassungsblog.de/mit-auto-autos-gegen-die-klimakrise/, DOI: 10.17176/20211209-112302-0